Sos: جابجایی کانتینر



با همه گیری ، خریدهای از راه دور و همچنین حمل و نقل کالا با کشتی های باری افزایش یافت. اما تعداد ظروف فلزی که به دریا می ریزند نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است. خطر ناوبری و محیط زیست. تا حدی که سازمان ملل متحد برای گرفتن پوشش تلاش می کند.


او از بالای کشتی تاب می خورد ، فرار می کند ، می لغزد تا زمانی که غواص شود ، تا اینکه در دریا فرو رود. و ظرف دیگری گم شده است.
سالانه صدها نفر از آنها سقوط می کنند ، اما از زمان همه گیر شدن ، این اتفاق بیشتر و بیشتر اتفاق می افتد. شورای حمل و نقل جهانی ، اتحادیه پیشرو در بخش حمل و نقل بین المللی ، می گوید ، سه هزار نفر در سال 2020 بسیار فراتر رفته اند ، اکنون در سه ماه اول 2021 هزار نفر است. حتی سیاه تر از سال 2013 ، زمانی که کشتی باری Mol Comfort در سواحل یمن به دو طرف شکسته شد و در یک حرکت ، 4293 کانتینر را در اقیانوس هند تخلیه کرد.

درعوض ، الان چکه می کند. در اینجا ده ، 200 نفر وجود دارد ، 260 در سواحل ژاپن در ماه فوریه به مرسک آیندهوون ، که توسط امواج به اندازه ساختمانها آسیب دیده بود ، از دست دادند. یک ماه قبل ، 750 مرسک اسن بین Xiamen ، چین و لس آنجلس پرواز داشتند. در ماه نوامبر ، یک آپوس ژاپنی خود را در میانه طوفانی یافت که از یانتین (همچنین چین) به لانگ بیچ در کالیفرنیا می رفت: دریا حدود 1900 کانتینر را پاره کرد. و اینها فقط برخی از موارد قابل توجه است. واقعیت این است که ما حتی نمی دانیم رقم واقعی چه تعداد است ، زیرا تا زمانی که صدمه فوری به محیط زیست وارد نشود ، هیچ تعهدی برای گزارش به سازمان های بین المللی در صورت از بین رفتن و میزان ضرر وجود ندارد.

نه تنها این: کارشناسان توضیح می دهند که سقوط جزئی حتی قابل توجه نیست. از کابین خلبان فقط نزدیکترین ظروف قابل مشاهده است که نمای بقیه عرشه را می پوشاند. و حتی برای درک اینکه خسارتی نیز وجود داشته است ، تعیین فوری میزان آن دشوار است: این حوادث در درجه اول در شرایط آب و هوایی خصمانه رخ می دهد و برای ملوانان موجود در هواپیما حرکت روی پل بین جعبه های فولادی ناپایدار شش متری بسیار خطرناک است …

بنابراین همه چیز به آب ختم می شود: کفش تنیس ، لاستیک ، مواد مخدر ، تلفن های هوشمند ، اسباب بازی ها ، تلویزیون ها ، شلوار جین … لیست بی پایان دانش در مورد تجارت جهانی. از جمله محصولات خطرناک ، مانند محصولات از دست رفته در دریا توسط یک آپوس فوق الذکر: حدود شصت کانتینر آتش بازی ، باتری ، اتانول حمل می کرد … همه در دریا.

بنابراین ، تعداد فزاینده حوادث به نوعی به خریدهای از راه دور مربوط می شود که در حین قفل شدن چندین برابر شد. کالاهایی که عمدتا در آسیا تولید می شوند و به سایر نقاط جهان فروخته می شوند (فقط به یاد داشته باشید که صنایع چینی از مارس تا دسامبر سال 2020 224 میلیارد ماسک صادر کرده اند که بخش کوچکی از آنها با هواپیما تحویل داده شده و صادرات داروها و تجهیزات پزشکی افزایش یافته است). با 31٪ نسبت به 2019). سپس سایر نیازهای متولد قرنطینه وجود دارد که باعث شده تجارت الکترونیکی بیش از 50٪ در یک سال رشد کند. اجسامی برای کار ، سرگرمی ، به طور خلاصه ، برای زندگی در خانه.

برای حفظ سرعت دیوانه وار مورد نیاز برای زنجیره توزیع ، 17000 کانتینر بار (تخمین زده شده توسط اتاق بازرگانی بین المللی) هر روز در دریاها حرکت می کنند ، در بسیاری از موارد با حاشیه ایمنی بارگیری می شوند. و آنها کشتی های بزرگ ، بزرگتر و بزرگتری هستند ، که برای جابجایی 226 میلیون کانتینر در هر سال مفید هستند. ظرفیت حمل و نقل محاسبه شده توسط شرکت جهانی و تخصصی آلیانز ، یکی از بیمه های پیشرو دریایی ، در 50 سال گذشته تقریباً 1500٪ افزایش یافته و در دهه گذشته تقریباً دو برابر شده است. ما از 1530 کانتینر موجود در بزرگترین قایق بازار در سال 1968 ، به 11000 در 2006 ، به 24000 در آخرین نسل “جعبه قایق” ، هر چهار زمین فوتبال ، رسیدیم.

علاوه بر این ، سرعت وجود دارد ، یعنی نیاز به تحویل کالا در اسرع وقت وجود دارد. و هرچه سریعتر شتاب بگیرید ، کمتر به ایمنی توجه می کنید. “گره زدن” عجولانه کانتینرها (مجموعه ای از عملیات امنیتی بار) که در یک بندر دوردست انجام می شود ، اما همچنین انتخاب (شرکت ها ، نه کاپیتان ها) برای عبور از طوفان به جای عبور از آن ، برای از دست دادن وقت ارزشمند. اما دریا در اقیانوس کوچک نمی شود – رشد تجارت کشتی چین در سال 2020 همزمان با شدیدترین وزش باد در اقیانوس آرام شمالی از سال 1948 است و کشتی های بزرگ با انبوهی بسیار زیاد از نوسانات بیشتری برخوردار می شوند. همچنین می توان ظروف را داشت. در نورد پارامتریک ، این نورد شدید همراه با حرکت بینی است که با غرق شدن پایین می آید.

استرس ناشی از سوار شدن بر یک گاو نر مکانیکی ، که باعث می شود و احتباس هر بار را تهدید می کند. “بیشتر مشکلات ناشی از نیروهای ایجاد شده توسط این حرکات است” ، تأیید a پانوراما از سازمان بین المللی دریانوردی یا نهاد سازمان ملل متحد ، که هدف آن ایمن سازی ناوبری جهان است. و “با اتخاذ تدابیر مناسب برای ذخیره سازی و اصلاح آنچه که حمل می شود ، بلکه همچنین با کاهش دامنه و فرکانس حرکات کشتی ، ناچیز خواهد بود.” گویی که می خواهیم بگوییم: اگر با طوفان روبرو شدید ، به خطر انداختن بار دشوار است.
سقوط کانتینرها به دریا انواع مختلفی را مطرح می کند و مهمتر از همه در مورد ایمنی است. برخی از آنها غرق می شوند ، دیگران همچنان به رانش ادامه می دهند ، اما برخی دیگر در زیر سطح آب باقی می مانند و خطر جدی برای حمل و نقل و کابوس هر دریانوردی است.

تصادفی نیست که چند روز پیش در آخرین کمیته ایمنی دریایی (MSC) سازمان بین المللی دریانوردی ، یکی از موضوعاتی که با عزم بیشتری به آن پرداخته شد دقیقاً این بود: سقوط کانتینرها از کنترل خارج است. نتیجه این توافق نامه ایجاد یک سیستم نظارت بر فناوری پیشرفته طی دو سال بود. کلمات کلیدی: موقعیت جغرافیایی و ترمیم.

اما همچنین به لطف استفاده از ابزارهای جدید فن آوری که ممکن است اجباری شود ، مقرراتی وضع خواهد شد تا کشتی ها را مجبور به شناسایی نشتی و گزارش آنها کند. رسانه های شرقی با استناد به تعداد زیادی از شرکت های نوپا که توسط مدیران سابق آمازون ، فیس بوک یا اوبر برای اداره این تجارت تاسیس شده اند ، تحسین کردند: “همه گیری و حوادث ، دنیای کانتینر را از قرون وسطی خارج می کند.”

اما در حال حاضر خسارت باقی مانده و عواقب آن را نمی توان نادیده گرفت. با شکستن کانتینر ، محصولات سنگین تر غرق می شوند ، در حالی که بقیه معلق مانده و یا حتی شناور می شوند و دورهای طولانی را در اقیانوس ایجاد می کنند. مانند مورد عجیب هزاران کارتریج چاپگر HP که سالها پیش در نزدیکی نیویورک در اقیانوس اطلس گم شده و در اینجا و آنجا در سراسر جهان ظاهر می شوند. دانشگاه پلیموث در انگلستان با کشف 1467 مورد در آزورها ، جزایر قناری ، نروژ ، فلوریدا و انگلیس از رسانه های اجتماعی برای ردیابی فرودهای خود استفاده کرد. وخامت آن به حدی بود که ، طبق مطالعه منتشر شده در اواسط ماه مه ، آنها پلاستیک های ریز پلاستیکی را با آهن ، مس و تیتانیوم آزاد کردند. دقیقاً همان چیزی نیست که دریا به آن نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *